Tuesday 8 December 2009

Perbandingan MPV kat mesia.

Ini adalah perbandingan MPV di malaysia
Ini adalah antara komen dari pemilik exora yang aku petik dari http://protonexora.com.my

madek 7745 aku saja nak bagi tau pengalaman aku.
1. keta aku dah keluar sehari sebelum raya haji...hehehe. B-line aje. tak dak rim sukan.
2. minyak aku letak kat kulim full and then sampai aja kat kelantan aku letak balik (RM 37.80 aje full dah). perjalanan aku from kulim ke kelantan dalam 310 km. so kalau calculate...minyak aku guna masa naik bukit cross banjaran titiwangsa adalah 0.122 sen/km (ye betul). aku pun tak pecaya tapi tiu lah realitynya. speed aku guna below 100km (coz dalam running in lagi). kepada siapa yang kata exora makan minyak tu mayb kena studi balik. dia sebenarnya ikut cara pemanduan kita. aku bukan jenis yg suka nerlumba. heheheanyway itu lah realityya.
assalamualaikum...aku raye haji kedua kat atas fraser hill...ade tiga bijik exora yang aku terserempak kat atas sane...layan corner kiri kanan...mantop beb....raye ketiga korban kat masjid fraser hill...best...takbir...muatan 3 dewasa, 3 kanak-kanak, 4 beg pakaian dll...turun pun steady...semua kat line D aje...sistem jaga gear yang sesuai...kesejukan exora...best..
SALAM PADA PENDAPAT SAYA, KELEBIHAN UTAMA EXORA ADALAH PADA SAIZ NYA YANG LUAS DAN SELESA. MEMBER-MEMBER YANG NAIK EXORA SAYA NI KATE MACAM ALPARDLA,WISHLA,STREAMLA,GRANDISLA,CITRALA,GL DAN MACAM-MACAM LAGI.AGAK-AGAK KALAU DORANG NAIK MPV-MPV TADI DORANG CAKAPTAK MACAM EXORA? RASE SAYE TAK.SEBAB EXORA TERLALU ISTIMEWA DAN MPV LAIN TAK LAYAK UNTUK BERTANDING DENGAN EXORA.
khairulainul
aku masa beli Exora ni....x pernah test drive malah x pernah masuk pon dlm Exora...tp aku yakin dgn kemampuan dan kehebatan Exora...panduan aku cuma forum EOCM ni.... hingga hari ni..dah hampir sebulan aku menggunakan Exora, aku mmg puas hati...

No comments: